Niets is zo mooi als een event organiseren, waarbij je met een of meer toegewijde mensen bij je opdrachtgever samenwerkt aan en toewerkt naar het moment suprême. De avond, de dag, het weekend of dát ene moment waarop je oog-in-oog staat met je doelgroep: de bezoekers van je event. Dat punt waarop alles op scherp staat en je nog maar één doel hebt: gáán! Maar is het wel dat ene moment van het event zelf dat ertoe doet? Wij vinden van niet. Want event marketing is meer.

Een open deur misschien, maar we gaan ervan uit dat je eerst goed hebt nagedacht of event marketing wel het middel is dat bijdraagt aan je business, merk, internal branding of communicatie doelstelling. Wanneer je hebt bepaald dat je event voor het juiste doel wordt ingezet, is het belangrijk om vast te stellen waar je waarde wilt toevoegen voor je organisatie. Niet alleen in de boodschap, maar ook met sfeer, uitstraling en programma. Want als je event aansluit op je merkidentiteit en -waarden, maak je een veel betere en begrijpelijkere connectie met je doelgroep en je merk. Bijvoorbeeld persoonlijk en intiem, bombastisch en overtuigend, of duurzaam en authentiek. Het concept en plan dat we maken bij Noráe sluit daar naadloos op aan, wat in de basis klopt, heeft een positief effect op de uitvoering en wat de klant ervan ervaart.

Uitnodiging en triggers
Dat geldt even zo voor de (online en/of offline) uitnodiging en het opzetten van de funnel waarin je mensen meeneemt voorafgaand aan het event. Je nodigt ze uit en geeft ze zo nodig reminders en extra triggers voor aanmelding. Na aanmelding warm je ze op voor het event. In praktische zin (route, parkeren en cateringwensen) en emotionele zin, bijvoorbeeld door details of nieuwtjes prijs te geven over het programma. Waar mogelijk laten we mensen vooraf ook delen met anderen dat ze gaan, wat zorgt voor extra buzz en aantrekkingskracht van je event.

(Live) registratie
Denk na over alle kanalen en middelen die je, afhankelijk van de aard van het event, kunt en wilt inzetten. Kan social media een rol spelen, dan maken we een contentplan voor een gestructureerde aanpak, tot op de dag zelf en daarna. Met voorstel voor hashtags en inzet van webcare. Het event kan worden geregistreerd met interviews, door realtime bezoekerservaringen, foto’s maar zeker ook video. Opdat de beleving optimaal wordt weergegeven én na het event wordt gedeeld. Dit zorgt voor een boost door de buzz.

Aansprekende events vertellen zich door, maar wij zorgen ook voor de nodige (video) content, die deze buzz versterkt!


The talk of the town
Jouw event moet ‘the talk of the town’ worden, zeker binnen je bedrijf en het liefst ook daarbuiten. Enthousiaste ervaringen worden doorverteld en gedeeld. Kritische reacties ook en zelfs nog met factor 10. Dus oog voor learnings en openstaan voor wat beter kan, is super belangrijk! Dus vraag niet alleen feedback van je bezoekers, maar zorg ook voor een open en eerlijke evaluaties met alle betrokkenen uit de organisatie, dat kan heel veel waarde toevoegen aan je event.